Wycofanie sieci 2G/3G
Ponieważ operatorzy sieci komórkowych w wielu krajach starają się ulepszyć swoje technologie na przyszłość, ich sieci 2G/3G są wycofywane. Wycofanie sieci 2G/3G oznacza, że funkcja połączeń alarmowych (eCall) przestanie być dostępna.
Pojazdy, których to dotyczy, są wymienione poniżej według nazwy modelu i kodu modelu*.


Ważne:
Użytkownicy pojazdów wyposażonych w urządzenie 112-eCall korzystające z sieci 2G/3G powinni mieć na uwadze, iż wycofanie tych sieci w kraju lub regionie ich zamieszkania spowoduje dezaktywację usługi eCall. W efekcie w razie wypadku zadziałanie poduszek powietrznych nie spowoduje automatycznego nawiązania połączenia alarmowego, a alarmu nie będzie można też włączyć ręcznie naciśnięciem przycisku SOS w pojeździe.
Informacje kontekstowe:
Decyzja o wycofaniu sieci komórkowych i wynikający z niej wpływ na cechy i funkcje pojazdu są poza kontrolą Hondy. Harmonogram wycofywania różni się w zależności od kraju i operatora, ale operacja rozpocznie się w ciągu najbliższych 5 lat. W niektórych krajach już trwa.
Sprzęt używany do obsługi sieci 2G/3G zostanie usunięty, w wyniku czego sieci te nie będą już dostępne. Oto powody wycofania:
- Ulepszone usługi - korzystanie z sieci 4G/5G oferuje szybsze prędkości, lepszą łączność, większą ilość danych i obsługę nowoczesnych technologii.
- Przestarzała technologia - sieci 2G/3G stają się przestarzałe, ponieważ nowe technologie zapewniają znacznie lepsze możliwości komunikacji głosowej i przesyłania danych.
Ewentualne konsekwencje dla innych podzespołów pojazdów są obecnie badane. W razie jakichkolwiek pytań prosimy o kontakt z najbliższym dealerem albo Centrum Obsługi Klienta Hondy.
Jazz
W tym Jazz Crosstar
GR3, GR6
Civic
W tym Type R
FL4, FL5
Honda e
ZC7
HR-V
RV5
e:Ny1
RS1
ZR-V
RZ4
CR-V
w tym hybrydy
RT5, RT6, RW1, RW2, RS5, RS6, RS8
*Kod modelu można odczytać z numeru identyfikacyjnego pojazdu (VIN). Określają go znaki 4., 5. i 6. np. JHMGR3800NS200001