XL750 Transalp

Technologia dla przygody

Motocyklista na XL750 Transalp w górskiej scenerii.

Wydajność na wysokim poziomie

XL750 Transalp to najbardziej wszechstronny model. Łączy w sobie komfort jazdy na długich dystansach z wysokimi osiągami podczas przejażdżek po górskich przełęczach. Celem jest umożliwienie Ci cieszenia się motocyklowym stylem życia, który jest bardziej swobodny i pełen przygód niż kiedykolwiek wcześniej. Główny inżynier Shigeru Awazu opowiada z pierwszej ręki o swoim doświadczeniu i zaangażowaniu w rozwój Transalpa. 

Moc i moment obrotowy zapewniające maksymalną wszechstronność

Moc na poziomie 91,8 KM (67,5 kW) i moment obrotowy rzędu 75 Nm nie pozostawiają wątpliwości. Jednak największą zaletą 8-zaworowego, rzędowego, dwucylindrowego silnika o pojemności 755 cm3 jest charakterystyka jego pracy. Technologia zwiększania zawirowań powietrza na wlocie wzmacnia wrażenie wysokiego momentu obrotowego w szerokim zakresie obrotów. W terenie, mieście lub na szosie, w dwójkę i z pełnym obciążeniem... w każdym warunkach silnik zapewnia wszechstronne osiągi, których potrzebujesz.

Cylindry Mekki

Cylindry Mekki zbudowane dla Transalp zostały wyprodukowane przy użyciu powłoki Ni-SiC w fabryce Kumamoto w Japonii.  Wysokiej jakości powłoka Ni-SiC zmniejsza tarcie i wagę wału korbowego, zwiększając moc przy wysokich obrotach. Ta sama powłoka jest stosowana w silnikach Fireblade, CRF450R i F1.

Widok z przodu na reflektor Hondy Xl750 Transalp w zbliżeniu.

Przyjazna, niezawodna i wytrzymała konstrukcja.

Chcąc nadać motocyklowi przygodową naturę oraz poszerzyć zakres jego użyteczności, tak aby nadawał się zarówno do jazdy w mieście, jak i weekendowych wypadów w teren, zdecydowano się na przyjazną i niezawodną konstrukcję.

Dzięki swojemu dostojnemu stylowi i wytrzymałej, kanciastej konstrukcji, Transalp został zaprojektowany tak, aby był wszechstronny i jeździł bez przesady, co czyni go popularnym wyborem w gamie Hondy, odpowiednim dla szerokiego grona motocyklistów. Duża owiewka o płaskiej powierzchni zapewnia dobrą równowagę między ochroną przed wiatrem a wydajnością, dzięki czemu jest idealnie wygodna na autostradach i podczas dłuższych podróży.

Duże osłony, które owijają się z przodu po obu stronach, nadają Transalpowi przygodowy styl, który podkreśla wytrzymałość i inspiruje do przygód.

Widok z tyłu na Hondę XL750 Transalp w górskiej scenerii.

Prowadzenie, dynamika jazdy i komfort.

Transalp zapewnia pewność niezależnie od trasy. Minimalny prześwit wynoszący 212 mm umożliwia sprawne pokonywanie nierównego terenu bez obaw o uszkodzenie spodu motocykla. Siedzenie na wysokości 850 mm i 208 kg masy własnej sprawiają, że Transalp jest łatwy w prowadzeniu, nawet przy minimalnych prędkościach; pozycja jazdy jest zrelaksowana: kierowca siedzi naturalnie wyprostowany i ma doskonałą widoczność. Kompaktowa i wysoce funkcjonalna owiewka z szybą oferuje doskonałą aerodynamikę, aby zwiększyć stabilność i zredukować szum wiatru i turbulencje przy większych prędkościach.

Zbliżenie zawieszenia Xl750 Transalp.

Konfiguracja zawieszenia

Aby motocykl prowadził się komfortowo na różnych drogach i poza trasami, już w standardzie z przodu i z tyłu otrzymuje zawieszenie SHOWA. Z przodu znajduje się widelec przedni typu upside-down z rurą wewnętrzną o średnicy 43 mm i SFF-CA™ o skoku 200 mm. Zawieszenie tylne ma skok 190 mm. Znajduje się w nim regulator wstępnego napięcia sprężyny, amortyzator z osobnym zasobnikiem sprężonego powietrza oraz aluminiowy hybrydowy wahacz Pro Link. Wszystko to razem zapewnia Transalp wyjątkową zwrotnością podczas jazdy w każdym terenie.